Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Viziru, cu sediul în sat Viziru, comuna Viziru, str. Brăilei nr. 129, județul Brăila, tel. 0239666400, email: registratura@primaria-viziru.ro organizează concurs pentru ocuparea unei funcții contractual vacante în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1336/ 28.10.2022, respectând prevederile Ordonanței de Urgență nr. 156/2024, după cum urmează:
DENUMIREA POSTULUI: ASISTENT SOCIAL
NUMĂRUL POSTURILOR: 1 post vacant
NIVELUL POSTULUI: funcție contractuală de execuție
COMPARTIMENT/STRUCTURĂ: Asistență Socială Și Autoritate Tutelară
DURATA TIMPULUI DE LUCRU: 8 ore pe zi; 40 de ore pe săptămână
PERIOADA: nedeterminată
Condiţiile generale de participare sunt cele prevăzute de art. 15 la H.G. nr. 1336/ 28.10.2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.
Pentru a ocupa un post contractual vacant candidaţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii generale, conform art. 15 al
Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1336/ 28.10.2022:
a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
e) îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Condiţii specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcţiei contractuale de execuție:
• Absolvenţi cu diplomă de licenţă ai învăţământului superior în domeniul asistentei sociale, specializare Asistență Socială;
• Aviz de exercitare a profesiei emis de Colegiul Național al Asistenților Sociali din România;
• Cunoștințe de operare calculator: nivel minim; Vechime in specialitatea studiilor : 1 an
Pentru înscrierea la concurs candidații vor depune un dosar care va conține următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 a Regulamentului- cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date
Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european.
CALENDARUL DE DESFĂȘURARE A CONCURSULUI CE VA FI ORGANIZAT LA SEDIUL
INSTITUȚIEI:
1. Publicarea anunțului -09.07.2025
2. Data limită pentru depunerea dosarelor de participare la concurs la adresa: Comuna Viziru, cu sediul în sat Viziru, comuna
Viziru, str. Brăilei nr. 129, județul Brăila.-23.07.2025, ora 15.00
3. Selecţia dosarelor de către membrii comisiei de concurs-25.07.2025, ora 15.00
4. Afişarea rezultatelor selecţiei dosarelor -28.07.2025, ora 15.00
5. Depunerea contestaţiilor privind rezultatele selecţiei dosarelor-29.07.2025, ora 15.00
6. Afişarea rezultatului soluţionării contestaţiilor 30.07.2025, ora 15.00
7. Susţinerea probei scrise -05.08.2025, ora 10.00
8. Afişarea rezultatului probei scrise -05.08.2025, ora 15.00
9. Depunerea contestaţiilor privind rezultatele probei scrise -06.08.2025, ora 10.00
10. Afişarea rezultatului soluţionării contestaţiilor 06.08.2025, ora 15.00
11. Susţinerea interviului 07.08.2025, ora 10.00
12. Comunicarea rezultatelor după susţinerea interviului-07.08.2025, ora 15.00
13. Depunerea contestaţiilor privind rezultatul interviului-08.08.2025, ora 10.00
14. Afişarea rezultatului soluţionării contestaţiilor 08.08.2025, ora 15.00
15. Afişarea rezultatului final al concursului 08.08.2025, ora 15.30
BIBLIOGRAFIE ȘI TEMATICĂ la concursul organizat în vederea ocupării postului vacant
1. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare;
Tematica: Partea a VI – Statutul functionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administratia publica si evidenta personalului platit din fonduri publice (art.365 – art. 368) si
Titlul III – Personalul contractual din autoritatile si insitutiile publice (art. 538 – art. 562).
2. Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale actualizată, cu modificarile si completarile ulterioare;
Tematica: Capitolul III, sectiunea a 4-a – Procesul de acordare a serviciilor sociale (art. 44 – art. 51).
3. Standard minim de calitate aplicabil aprobat prin Ordinul ministrului muncii și justiției sociale nr. 27/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor, cu modificarile si completarile ulterioare;
Tematica: Standard minim de calitate aplicabil aprobat prin Ordinul ministrului muncii și justiției sociale nr. 27/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor, cu modificarile si completarile ulterioare – integral;
4. H.G. nr. 867 din 14 octombrie 2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale cu modificările și completările ulterioare;
Tematica: Anexa nr. 12
– Regulament-cadru de organizare şi funcţionare a serviciului social de zi
5. Hotararea Guvernului nr. 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor cadrul de organizare si functioanre ale serviciilor publice de asistenta sociala si a structurii orientative de personal, cu modificarile si completarile ulterioare;
Tematica: Anexa 2 – Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare al direcţiei de asistenţă socială organizate în subordinea consiliilor locale ale municipiilor şi oraşelor
Candidații vor avea în vedere la studierea actelor normative din bibliografie inclusiv republicările, modificările și completările acestora până la data de 04.03.2025.
Atribuții prevăzute în fișa postului
Atribuții stabilite în cadrul Centrului Educațional Comunitar Viziru
1. Asigură organizarea și coordonarea activităților în cadrul Centrului conform legislației specifice și respectă Standardele minime de calitate impuse prin Ordinul nr. 27/2019 privind aprobare standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor;
2. Elaborează și aplică o strategie de abordare a activităților, centrată pe nevoile beneficiarului;
3. Intocmește procedurile de lucru conform standardelor de calitate;
4. Participă direct în situațiile dificile;
5. Promovează și susține relații de parteneriat cu comunitatea;
6. Revizuie periodic registrele centrului conforme cu standardele de calitate;
7. Furnizează la timp toate documentele și informațiile necesare in vederea desfășurării în condiții optime ale auditurilor interne si/sau externe pe linie de asigurarea calității;
8. Respecta programul de lucru;
9. Respecta normele de sănătate și securitate a muncii, în conformitate cu prevederile legislației în domeniu
10. Aduce la îndeplinire orice dispoziție compatibilă cu exigentele postului trasată de șeful ierarhic și de conducerea autorității publice locale;
11. Colaborează cu alte centre/alţi furnizori de servicii sociale şi/sau alte structuri ale societăţii civile în vederea schimbului de bune practici, a îmbunătăţirii permanente a instrumentelor proprii de asigurare a calităţii serviciilor, precum şi pentru identificarea celor mai bune servicii care sa răspundă nevoilor persoanelor beneficiare;
12. Intocmeşte raportul anual de activitate;
13. Desfăşoară activităţi pentru promovarea imaginii centrului în comunitate;
14. Ia în considerare şi analizează orice sesizare care îi este adresată, referitoare la încălcări ale drepturilor beneficiarilor în cadrul serviciului pe care îl conduce;
15. Reprezintă serviciul în relaţiile cu furnizorul de servicii sociale şi, după caz, cu autorităţile şi instituţiile publice;
16. Asigură comunicarea şi colaborarea permanentă cu furnizorul de servicii, cu alte instituţii publice locale şi organizaţii ale societăţii civile active în comunitate, în folosul beneficiarilor;
17. Răspunde de calitatea activităţilor desfăşurate în cadrul serviciului şi dispune, în limita competenţei, măsuri de organizare care să conducă la îmbunătăţirea acestor activităţi sau, după caz, formulează propuneri în acest sens;
18. Asigură derularea etapelor procesului de acordare a serviciilor sociale cu respectarea prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile şi a Regulamentului de Organizare și Funcționare;
19. Face propuneri pentru rezolvarea oricăror defecțiuni tehnice, reparații curente și capitale, sau a apariției oricărei alte situații care poate reprezenta un pericol de accidentare;
20. Coordonează activitatea de evaluare a nevoilor beneficiarilor cu privire la stabilirea tipurilor de
servicii recomandate pentru a putea fi acordate;
21. Alte atribuţii prevăzute în standardul minim de calitate aplicabil. Informații suplimentare se pot obține de la sediul instituției, de pe website: www.primaria-viziru.ro, persoană de contact: Râșnoveanu Dana, Inspector Superior – Secretariat , Relații Publice și Arhivă, având numarul de telefon 0764441379.
PRIMAR
Ana-Cornelia Măcrineanu